vintage_kona_electric’s diary

真空管をはじめとした今では珍しいもの?を綴る日記です。

もう夜中ですが、まだまだプチウエスタンサウンドを楽しんでします!


こんばんは!

今日は717Aラインアンプと311Bアンプで夜を楽しんでいます♪
一日ずっーと311Bアンプを稼働させていたので、音も落ち着いてきました。

Good evening!

I enjoy this night with 717A line amplifier and 311B power amplifier .
311B Amplifier has work all day long. Thereby,this amplifier has been becoming good sound.

イメージ 1

311Bは5極管ですが、この球の音はわたしにはまるで3極管に聞こえます。
3結ではもちろんですが、5結でも同じ傾向なのです.
本当に不思議な球だと思います。

311B is pentode tube,but this tube's sound is triode sound,
Triode connection is sure triode sound,but pentode connection is triode sound,too.
Very amazing tube!

イメージ 2

こんなときに物理的に表現できるものがあれば楽しいのに(笑)

It's so wonderful if I can explain physically.But I don't still have such equipment.
 
イメージ 3

真空管ってなんて個性豊かなんでしょう(笑)
わざわざロゴの上に素敵なスタンプまで♪

それでは、また!

A vacuum tube very has great individuality!
Why bother putting stamp of Star on W.E.'s label?
Doesn't someone know the meaning of this logo?
 
see you!